کمپین من یمنی هستم

کمپین من یمنی هستم

پیامبر اکرم (ص) : إِنَّ خَیْرَ الرِّجَالِ أَهْلُ الْیَمَنِ، وَ الْإِیمَانُ یَمَانٍ، وَ أَنَا یَمَانِیٌّ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
استاد پناهیان : یکی از شعارهای خوبی که امروز در همۀ جهان می‌تواند مطرح شود، تأسی به همین کلام رسول خدا(ص) است که فرمود: «من یمنی هستم؛ أَنَا یَمَانِیٌّ» هر جوان مؤمن انقلابی که در هر کجای دنیا هست و ارادتی به اهل‌بیت(ع) دارد، و قدمی در راه مبارزه با استکبار برمی‌دارد، بر سینۀ خودش بنویسد: «من یمنی هستم» ما باید به این ترتیب نشان دهیم که تعداد مردم یمن بسیار بیشتر از آن چیزی است که دشمن تصور می‌کند.

با توجه به سخنان استاد پناهیان در همایش یابود شهدای یمن در لانه جاسوسی سابق در روز ۷ اردیبهشت مبنی بر ایجاد کمپین ( من یمنی هستم ) برای حمایت از مردم مظلوم یمن ؛ بر آن شدیم تا با کمک تعدای از طلاب، این پیشنهاد استاد رو عملی کنیم و در حد وسع خودمان از غربت و مظلومیت مردم یمن بکاهیم.
لذا همان طور که در متن سخنان استاد پناهیان آمده است ، هر کسی که تمایل به شرکت در این کمپین و حرکت مردمی را دارد ، شعار « من یمنی ام » را بر روی کاغد چاپ کند و با آن عکس بگیرد و آن را برای ما ارسال کند تا در وبلاگ قرار بگیرد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عکس های خودتون رو برای ما از طریق فرم (ارسال تصویر) بفرستید.
قبل از ارسال تصویر به بخش (طرح پیشنهادی) مراجعه کنید.

پیوستن به کمپین «من یمنی‌ام»
Yemen ifyemen
Yemen ifyemen
طبقه بندی موضوعی

ارسال شعر ...

شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۲۰ ب.ظ

دوستانی که سروده ی زیبایی در مورد یمن دارند از بخش ارسال نظر این صفحه میتونند شعرشون رو برای ما بفرستند .

نکات زیر به مرور زمان تکمیل می شوند.

نکته 1 : برای شعر خود عنوان انتخاب کنید؛ که در جستجو، کاربران دیگر به راحتی شعر شمارو پیدا کنند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ای اویس قرنی خیز وببین حال یمن/که چه آورده به سر دشمن دجّال یمن
تیغ افتاده به دستان یکی زنگی مست/نه یکی بلکه دوصد لشگروهابی پست
گوییا آمده فرعون که موسی بکشد/یا یهودا که مگرحضرت عیسی بکشد
یا که چنگیز به کشتار ز چین آمده است/یا که تیمور به کشتار چنین آمده است
ابن سعد است ویا حرمله تیر اندازد/یا که شمراست که برسنگدلی می نازد
کودک وپیر وجوان غرق به خون افتاده/آن طرف بمب وسلاحی است بسی آماده
کشوری هست که ویران شده ازراه جنون/کشته وزخمی /ان هست ز تعداد فزون
کو حقوق بشری تاکه بسی داد کند/پس کجا رفت ملل داد ز بیداد کند
فتنه دشمن صهیون بوداین جنگ یمن/تا که سرکوب کند جنبش اطراف عدن
باید اینک بنماییم به مظلوم امداد/سد محکم بنماییم به پیشش ایجاد
بسته شمشیر ز رو دشمن حربی امروز/با مهمات فراوان شده آتش افروز
عاقبت حزب خدا غالب این جنگ شود/عرصه بر دشمن وهابی او تنگ شود
                       علیرضا تیموری از کرج
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

طــوفان شد و قیــامتِ کبری به پا شدست
کشتار شیــعه جلوه گر کـــربــلـــا شدست
انگشـــتر عقــیـق علی سرخی اش ز خون
یا داغ لالــه های یــمــن بــر ملا شدست ؟
آنجا ســلالــهء حسـنی قطــعه قطــعه شد
اینــجا ســپــاه خیــبـــر حیــدر بنــا شدست
از آسمان حدیــث حمـاســی شندیده شد
قــالَ الرســولُ : نحنُ یمـــانی شنیده شد
بــانــگ فـغــان ویــس قــرن از یــمــان رسید
آنــگه که شمر و خولی و زید و سنان رسید
آل ســعـــود و آل یــــهـــود و ثـــمــود هــم
با تـیـــغ و خــنجـــر و قدح و خـیــزران رسید
آیـــات روی نـــیــزه به روشـــنــگــری فزود
نــاگــه نــوای مـحتشم روضـه خوان رسید :
باز این چه شورش است فتاده به جانمان
آه از فــغــان شیــعــه کشــی در یمانمان
"تبَّــــت یدیٰ" ســعــودی ملعــون مزن دگر
پــر شــد ز خـــون آل تشـــیـع یـــمـن دگر
مــمـتــد مــزن سپــاه عـلــی را صـدا مزن
جــانش به لب رسیــده امــام حــسن دگر
کــاری مــکــن که امت سلمان شروع کند
جــنــگ جــهــانــی و شــرر تن به تن دگر
اهـــل یمـــن به جـــان محــمـد یمانی ام
ســربــاز صــفــر سیدعلی و حماسی ام
صــبــری بکن غــروب مــحمد به سر رسد
با بانــگ "یاعلی" به جــهانی خــبـر رسد
پنهـــانِ پشــت پردهء پیـــدا طــــلـــوع کند
با لشــکــرش ستاره و شمس و قمر رسد
با ذوالــفــقــار حیـــدر و انگشتر حسین ...
یعنـــی که صـــاحب جبـــروت و گوهر رسد
مــهــدی ! ببین به حبل متین چنگ میزنیم
ســربـــاز خــیــبــریم و دم جــنــگ میزنیم
مــا در ولــایـــت عـلــی و عــاشــق قیام
حیــفا ، ریـاض ، در کف ما "ختم این کلام"
جان را فـــدای نـــائـــب بر حقـــتان کنیم
از راه دور، بـــر حــــرم مـــادرش سـلام ...
هــشـدار میدهیم "جوانک" به هر طریق
زورت نــمـیـرسد به یــمـن ، "زادهء حرام"
آمــاده ایم و منتــظر حــکــم رهــبــریــم
ما ســر سپــردگان عنـایـات کــوثــریــم

"قلم"
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بار الها دوســت دارم تا فداکـــاری کنم
          خون آن وهــابیـان را در یمن جاری کنم

بار الها غیـــرتم دیگر به جوشش آمده
          آرزو دارم برای شـیـــعیــان کاری کنم

دوست دارم تا به جنـگ آن سعـودیان روم
          از همه عشــاق حـیـــدر آبرو داری کنم

دوست دارم مجلسی بهر یـمـــن برپا کنم
          تابرای کـــودکـــانش گریه و زاری کنم

چون که بایاد یمن دل را به روضـــه میزنم
          تاکه بینم کودکی از کربـــلــا یادی کنم

بار الها کارمــن گشته دعا بهر فـــرج
          ده تو نـــیرو تاتوانم مـنـتـقـم یاری کنم

بار الها غـیـــرت من را تو روز افزون کن
          تاکه بـرعــهــدم بمانم تا وفـــاداری کنم

   " الـلـهــــم عـجــــل لـولــــیـک الـــــفـرج "

224
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ابرهای تیره در بادی تلاطم میکنند/اسم جاءالحق که آید،دست وپا گم میکنند 

باصدای های و هوی و یاعلیهای یمن/خاطرات مرگ را در خود هویدا میکنند 

دشمن شیعه ست،وهابیت و آل سعود/در لباس میش از گرگان حمایت میکنند 

داند آنکه دشمن شیعه شده در هر زمان/اینکه با آل علی هرکه در افتاده،نماند 

گوِیا تفسیر جاء الحق شدند اهل یمن/هر کسی منتظر مهدی است،اهل یمن است 

شیعه الگویش ابوالفضل،مرامش چون علی ست/شیعه هر کس را که مظلوم است یاری میکند 

وای اگر سربند یازهرا.س ببندم برسرم/وای اگر که اذن جانبازی بیاید از لبان رهبرم 

همچو طوفان کل دنیا را دگرگون میکنم/ترجمان آیه کن فیکون را من هویدا میکنم 

در پی عجل فرج هایی که میگویم به لب/در عمل تعجیل در کار فرج ها میکنم 

از برای دیدن مهدی زهرا با ظهور/کل این ارض و سماء را من مهیا میکنم 

چونکه بانگ آید انا المهدی به کل عالمین/زنده گرداند زمین را با دمش ابن الحسین

_______________________________________________________

از دُرِّ یــمـن قطــرهء خــون مـی بـارد

اشک است و به سر حد جنون می بارد

لعنت به تو ، لعنت به تو ای آل ســعود

این کینــهء سفیــان ز قــرون مــی بارد

ای وای که هنگـامهء مرگت شده است

از هر منِ "مــا" فــوجِ قشــون می بارد

شمشیــر دو دم بر کــف رهبر هستیم

تیغیــم و ز دستمــان فنــون مــی بارد

سیّـد علیِ فاطمه (س) فرمان چو دهــد

از کون و مکان "کـن فیـکون" مـی بارد

"قلم"

*اینجا از دُرّ به معنای نگین استفاده شده

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خورشید به گود آمده سرگرم قنوت است
این آل سعود است که در حال سقوط است

هستند شیاطین همه درگیر تبانی
ایران شده آماده ی یک جنگ جهانی

آماده شده لب بزند جام جنون را
صادر کند از نفت عرب بشکه ی خون را

بیزار ز جنگیم ولی مرد جهادیم
دادیم سرودست ولی باج ندادیم

ما با احدی نیز نداریم سرجنگ
لعنت به بلادی که شد آغازگر جنگ

ما هیچ زمان حمله نکردیم به جایی
ما مرد دفاعیم ولیکن چه دفاعی!

شمشیر عجم منتظر رخصت جنگ است
مکه بشود مرکز ایران چه قشنگ است

ما منتظر حمله ای از سوی حجازیم
تا بین بقیعش حرمی ناب بسازیم 

"یا حیدر کرار" زند نقش به زودی 
بر پرچم سبز عربستان سعودی

از روضه ی عباس شرف یاد گرفتیم 
یک عمر از او یکسره امداد گرفتیم

ما غیر کفن بر تن خود جامه نداریم
ای شمر برو شوق امان نامه نداریم

با سرور و پیغمبرخود هم وطنی شد
هرکس که در این برهه اویس قرنی شد

مرشد به طرب ضرب بزن وقت حماسه ست
مداح بخوان وقت غم و سینه زنی شد

"درّ" نجف سینه ی ما از غم یاران 
خونین شد و مانند عقیق یمنی شد!

یا فاطمه گفتیم گذشتیم ز طوفان 
گفتیم "علی" ناشدنی هم شدنی شد

آماده ی آنیم بپوشیم کفن را
ایران که نمرده ست بگیرند یمن را

هر شاه سعودی شده یک نوکر دربست
در پشت لباس عربی فتنه ی غرب ست

ننگی که به پیشانی شاهان سعودیست
زیر سر یک مشت مسلمان یهودیست!

چشمان جهان در پی آن یکه سوار است
این عطر یمانیست که لبریز بهار است

از نام علی واله و مستیم همیشه
ای خاک یمن پشت تو هستیم همیشه!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">