کمپین من یمنی هستم

کمپین من یمنی هستم

پیامبر اکرم (ص) : إِنَّ خَیْرَ الرِّجَالِ أَهْلُ الْیَمَنِ، وَ الْإِیمَانُ یَمَانٍ، وَ أَنَا یَمَانِیٌّ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
استاد پناهیان : یکی از شعارهای خوبی که امروز در همۀ جهان می‌تواند مطرح شود، تأسی به همین کلام رسول خدا(ص) است که فرمود: «من یمنی هستم؛ أَنَا یَمَانِیٌّ» هر جوان مؤمن انقلابی که در هر کجای دنیا هست و ارادتی به اهل‌بیت(ع) دارد، و قدمی در راه مبارزه با استکبار برمی‌دارد، بر سینۀ خودش بنویسد: «من یمنی هستم» ما باید به این ترتیب نشان دهیم که تعداد مردم یمن بسیار بیشتر از آن چیزی است که دشمن تصور می‌کند.

با توجه به سخنان استاد پناهیان در همایش یابود شهدای یمن در لانه جاسوسی سابق در روز ۷ اردیبهشت مبنی بر ایجاد کمپین ( من یمنی هستم ) برای حمایت از مردم مظلوم یمن ؛ بر آن شدیم تا با کمک تعدای از طلاب، این پیشنهاد استاد رو عملی کنیم و در حد وسع خودمان از غربت و مظلومیت مردم یمن بکاهیم.
لذا همان طور که در متن سخنان استاد پناهیان آمده است ، هر کسی که تمایل به شرکت در این کمپین و حرکت مردمی را دارد ، شعار « من یمنی ام » را بر روی کاغد چاپ کند و با آن عکس بگیرد و آن را برای ما ارسال کند تا در وبلاگ قرار بگیرد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عکس های خودتون رو برای ما از طریق فرم (ارسال تصویر) بفرستید.
قبل از ارسال تصویر به بخش (طرح پیشنهادی) مراجعه کنید.

پیوستن به کمپین «من یمنی‌ام»
Yemen ifyemen
Yemen ifyemen
طبقه بندی موضوعی

مصاحبه ی جالب رضا عنایتی"کاپیتان تیم استقلال" رو در ادامه مطلب مطالعه کنید..

به گزارش «نسیم»، هجوم ائتلاف عربی به رهبری عربستان به کشور فقیر یمن و کشتارهایی که در این کشور به راه انداخته اند، دل هر مسلمانی را به درد می آورد. چندی است که در اعتراض به این ظلم و جنایت ها، هنرمندان و چهره ها و ورزشکاران کشورمان، کمپینی تشکیل داده اند. در این باره، پای صحبت های رضا عنایتی، کاپیتان تیم استقلال نشسته ایم. او معتقد است تمام ایرانی ها، حاضرند هرکاری از دست شان بر می آید برای مردم یمن انجام بدهند تا آنها در صلح و آرامش زندگی کنند. رضا عنایتی، می گوید که هرکسی که انسان باشد، در مقابل ظلم ایستادگی خواهد کرد.

در ادامه گفتگوی «من یمنی‌ام» را با رضا عنایتی میخوانید:
•    آقای عنایتی! اگر یک نفر به ناحق بزند توی گوش شما یا یکی از اعضای خانواده تان، چه کار می کنید؟
شک نکنید برخورد خوبی با او نمی کنم. اصلا این نمی شود که هرکسی هرکاری که دوست داشت انجام بدهد و من هم او را نگاه کنم. من دقیقا همان رفتاری را می کنم که با من کرده است و اجازه نمی دهم که آب خوش از گلوی او پایین برود.
 

•    چقدر آدم بی تفاوتی هستید؟ چقدر آدم حساسی هستید؟
فوتبالیست ها چون مدام با مردم در تماس هستند و آنها را در کوچه و خیابان و استادیوم ها می بینند، در کل آدم های احساسی هستند و نمی توانند نسبت به اطراف شان بی تفاوت باشند.
 

•    برایتان مهم است که در اطرافتان چه می گذرد؟
خب تا حدی که به من مربوط باشد برای من مهم است ولی سعی می کنم در کاری که به من مربوط نیست دخالت نکنم. در استقلال هم همیشه تا جایی که به من ربط داشت در مسائل مختلف دخالت می کردم.
 

•    چقدر به اتفاق های اطراف تان توجه می کنید؟
طبیعی است که همه انسان ها به هم وابسته هستند و نمی توان نسبت به محیط اطراف بی تفاوت بود.
 

•    اگر سر راه تان، ظلمی را ببینید، مظلومی را ببینید، چه کار می کنید؟
هرکسی که بویی از انسانیت برده باشد با این مساله مقابله می کند و فکر می کنم ما ایرانی ها سرآمد هستیم که حق مظلوم را از ظالم بگیریم و از این به بعد هم این کار را خواهیم کرد.
 

•    آخرین باری که به مردم یمن فکر کردید، کی بود؟ اصلاً به آنها فکر می کنید؟
به هرحال وقتی جنگی در کشوری مسلمان انجام می شود، همه ناراحت می شوند و ما هم در حدی که از ماجرا با خبر شده ایم، حسابی ناراحت هستیم.
 

•    تا حالا تصویری از شهدای یمنی و مشکلات آب و غذا و دارو و ... مردم این کشور مشاهده کرده اید؟
بله، این صحنه ها را از تلویزیون دیده ایم و همه باید بسیج شویم تا مشکلات آنها را حل کنیم. من هم مثل تمام ایرانی ها هرکاری که از دستم بربیاید انجام می دهم.
 

•    چرا بخش قلیلی از جامعه هنری ما، نسبت به کوچکترین ناعدالتی در غرب، سریع موضع گیری می کند ولی نسبت به این همه کشتار در خاورمیانه و مخصوصا یمن، بی تفاوت است؟
من فکر نمی کنم این موضوع صحت داشته باشد. به هرحال تمام هنرمندان دوست دارند کشورهای مسلمان در صلح و صفا زندگی کنند و به جز عده ای کم، همه طرفدار صلح هستند.

•    عده ای از هنرمندان، ورزشکاران و... در حمایت از مردم مظلوم یمن، کمپینی به نام «من یمنی هستم» در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به راه انداخته اند، آیا شما نیز به این کمپین می پیوندید؟
بله، من هم عضو این کمپین می شوم.
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۱

نظرات  (۱)

۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۲:۱۴ مرتضی زکی
بسیار عالی 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">